2010 Dodge Challenger: tilbage til fremtiden!

Blogs, bil sites og auto shows har opreklamerede op koncept Dodge Challenger til det punkt, hvor man skulle tro, at bilen er næsten klar til at rulle ud af en DCX samlebånd. At sige, at prototypen er ved at blive godt modtaget er en underdrivelse–helt ærligt hvis Challenger var til rådighed til salg i dag venteliste ville være mange måneder lang. Sådan er kravet om en retro bil, der tager sin styling tidskoder lige fra ‘ 71 Challenger.

Som det ser ud nu, vil bilen bygges som DaimlerChrysler har givet sin velsignelse til den nye Challenger. Stadig, Challenger er mere end tre år fra at blive fremstillet som det kan forventes at blive frigivet nogle gang i løbet af 2009 som 2010 model. Ja, ventetiden vil være svært for mange, men hvis hype er lig med ydeevnen, så ventetiden vil helt sikkert være umagen værd.

Nogle mennesker er imod hele retro bil revolution. Med henvisning til at Detroit skal nå tilbage i tide til at foretage relevante biler er et vidnesbyrd om den enkelte bilproducent elendighed. Tværtimod, jeg mener mange genoplivet modeller i øjeblikket planlægges eller allerede på vores gader er et klart vidnesbyrd om Detroit endelig lytter til sine kunder: vi ønsker biler, der er unikt indrettede og vi ønsker dem til at udføre præcis den måde, du vil sige, de vil udføre. Ingen falske hood scoops, ikke udråbt model navn slog på en bil, der blegner i sammenligning med originalen. Nej, vi ønsker ikke at bygge den oprindelige model vi ønsker at bygge den oprindelige model bedre. Tage styling tidskoder og køre med dem og indarbejde moderne teknologi til at forbedre det oprindelige design. Der er alt hvad vi beder om.

Så, hvad kan entusiaster forvente, når de tager levering af deres Challenger? Nå, som jeg sagde bil er stadig i planlægningsfasen, men hvad jeg har erfaringer fra forskellige websteder er følgende oplysninger:

Modificerede Platform–Hvis du kan lide Mercedes baseret LX platform i øjeblikket bruges til at køre den Chrysler 300, Dodge Magnum, og Dodge Charger derefter LY platform vil passe dig også. DCX planlægger at ændre LX platform for den næste generation af køretøjer og LY baseret Challenger vil være en af mange biler bygget på det. Nogle har foreslået, at LY bliver LX på steroider, hvad det betyder.

Sagde nogen Hemi? –Hver Mopar produkt af betydning vil have valgfri Hemi magt og Challenger er ingen undtagelse. Forvent en V6 til at være standard med den valgfri Hemi V8 til ydeevne versioner af bilen. Nogle har foreslået, at den 425 h.p. SRT 6.1L V8 vil også være til rådighed for Challenger.

Ragtop regalier–Chrysler siger, at Sebring vil være sin kun konvertible tilbyder, men det efterlader Dodge forhandlere uden en blød top bil til markedet [end Viper, selvfølgelig]. Trods denne smule af oplysninger, kigge efter en Challenger cabriolet til at dukke op et eller to år efter bilens debut. Heck, hvis DCX ikke ønsker at bygge en vil så eftermarkedet coach bygherrer gøre jobbet for dem. Du kan vædde på, at Dodge forhandlere vil gøre disse ordninger, hvis DCX ikke.

Ja, Challenger vil ikke være i nye bil showrooms enhver tid snart. For dem af os venter med “madding ånde” vi bliver nødt til at trøste os med de mange blogs, websteder, og bil viser opreklamerede bilen. Anden end at, bare forestille sig din skinnende nye Challenger stoppet ved et lyskryds med en Mustang på den ene side og en Camaro på anden siden…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *