Pac-Man-syndrom

Pac-man var lavet af Toru Itwani og licenseret af

Namco. Spillet var centreret om en gammel japansk folkemusik

fortælling.

Formålet med spillet var simpelthen at bevæge sig gennem en

labyrint, mens hugge prikker og undgå spøgelser. Pac

Manden var en tåre væk succes gydning en kult i sit

vågne.

Det blev samlet til produktion i USA af Midway.

Pac-man var en nice breakaway for gamere keder sig med en

ekstreme dosis af space invaders. Spillet snart gik

at fratage ‘Asteroider’ som den største sælgende spil i

hele tiden.

Spil

Spilleren manøvrer hovedperson gennem en labyrint

spise prikker. Spillet fortsætter til næste niveau når

alle prikkerne er spist.

Der er fire spøgelser, der strejfer rundt i labyrinten

forsøger at fange Pac-man, der er tegnet

manøvrerede af spilleren. Hvis spøgelser touch Pac-man,

et liv går tabt.

Spillet slutter, når der ingen liv tilbage.

På hjørnerne af labyrinten er der fire power ups.

Disse power-ups render Pac-man en kort-timede evne

at opsluge spøgelser.

Når et spøgelse er spist, det vender tilbage til ghost pen

hvor det er genoplivet. Regenerering tidspunktet for den

spøgelser forkorter som spillet skrider frem gennem de

stadier.

Trods den tilsyneladende tilfældighed bevægelse af de

spøgelser, deres natur er strengt deterministisk. Dette

giver mulighed for erfarne spillere til at udarbejde præcise mønstre

bevægelse, der gør det muligt for dem at fuldføre niveauer

uden at blive fanget nogensinde.

Enkelheden af spillet og adrenalin haste det

oprettes, forvandlet når et spøgelse kom nær dette spil

ind i en afhængighed. Uofficielt, er det den mest spillede

spil af alle tid.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *